Nośnik #4: ZUS
O pliku

Otwarty Nośnik Emerytalny został powołany w celu dystrybucji informacji na temat est/etycznych praktyk post/emerytalnych. Postemerytura i estetyka ZUS to nie tylko puzzle memiczne (wizualne zespoły materiałów o charakterze nostalgiczno-analitycznym), ale i puzzle behawioralne (zespoły działań, które pozwalają przetrwać w środowisku pozbawionym osłon). Moim zamierzeniem jako kierownika projektu ZUSwave było złączenie tych dwóch równie interesujących i smutnych fenomenów w jeden plik uporządkowany na planie gradientu.

„Dzieło jest piękne dzięki użyciu nowoczesnego druku chromogenicznego oraz rozmycia kolorów w gradiencie, ale i przygnębiające, bo gest jego stworzenia jest automatyczny.”

[McHugh, Post Internet, s. 42]

Postanowiliśmy zatem wypełnić barwą est/etyczne kontinuum między Instytucją a jej Brakiem. Rozpoczynamy od globalnych wizji i wiary w możliwość przejścia przez obecny, chujowy porządek w nieco lepsze ramy życia. Paprocie porastające gmach ZUS-u należy równocześnie uznać za wieńce nagrobne XX wieku, jak i znajdywany w Noc Kupały materiał na przyszłość. Badamy następnie oddolne praktyki reinstalacji ubezpieczeń w miejscach, do których nie dociera ich światło: prekarne glinianki, trzeciosektorowe zasieki, żale bezprzelewowe. „Nośnik” kończą poetyckie i algorytmiczne próby reprezentacji umów o dzieło w postaci dzieła. A wszystko to skąpane w neonowej estetyce postemerytalnej, postjpegowej, postascii, postpolskiej.

Tak naprawdę jednak zaczynamy od zamknięcia projektu ZUSwave i rozpoczęcia nowej, lepszej, bardziej wydajnej ery sukcesizmu, którą zamkniemy następnym razem.

Piotr Puldzian Płucienniczak

######

VIRTUALNY INSPEKTORAT: wystawa do obejrzenia od 28.05.2016 do 11.06.2016 w galerii Henryk, ul. Wrzesińska 4/1, Kraków – WIĘCEJ INFO TU

######

W środku:

 

 

ZUS NA SKRÓTY

 

 

ŚWIADCZENIA ZUS

 

 

BRAK ŚWIADCZEŃ ZUS

 

 

DZIAŁ POEZJI

 

 

DZIAŁ ALGORYTMU

 

Czytaj on-line
Wideo

Miejsce wydania: Internet
Data wydania: 28.05.2016
Seria: Nośnik
Redakcja: Piotr Puldzian Płucienniczak i Kinga Raab
Projekt okładki: Piotr Puldzian Płucienniczak
Projekt makiety i skład: Agnieszka Zgud
Łamanie: Leszek Onak
Współpraca redakcyjna: Łukasz Podgórni, Leszek Onak
Pobierz
Pobierz PDF
Pobrania z Archive.org: 326
Licencja
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska